Filmkvällar och en sömnlös helg;

Hej Bloggen!

 

Jag vet att jag inte har skrivit på ett tag… men har haft fullt upp och tillbringat en helg utan internet. Orkade inte gå till parken heller. Men alla har vi våra lata sidor men värst är trots allt min sis som inte orkade ringa i söndags! Illa! I fredags skulle jag uppdatera men då lade skolans internet av! Segt eftersom att jag samtidigt var inne i en väldigt intressant konversation med alleballe – hon kommer hit tillsammans med Nora snart snart och då blir det shopping och halloween-firande! På fredagskvällen var jag hemma hos L & D och hade det trevligt. Först kollade vi på en dålig skräckis – bara en massa folk som sprang omkring och sköt varandra. Tillsist satte vi på en jätterolig film om 3 oskulder som skulle göra en porrfilm – jisses vad jag skrattade och speciellt åt källarscenen. Har du sett den, sis? Om inte måste vi se den tillsammans i Sverige!

 

På lördagen var jag i Ronda med skolan. Har visserligen varit där innan men joinade mest för att L & D skulle åka. Dessutom är det alltid kul att komma iväg från funkan emellanåt. Trevlig, men kall, dag uppe bland bergen! Kameran var med så bilder kommer! Sedan var det självklart utgång på kvällen. Dock inte mycket sömn (2 timmar) när jag kom hem vid halv åtta kunde jag inte somna. Haha, antar att jag var överpigg! Tillslut somnade jag halv nio och vaknade vid halv elva – då hade jag drömt något så vidrigt (ni vill inte veta) att jag inte ville/kunde sova mer. Inte mycket plugg under dagen – försök er på trigonometri när ni sovit cirka 5 timmar de senaste två dygnen och dessutom haft fullt upp alla vakna timmar. Inget bra resultat!

 

Kunde inte somna natten till måndagen heller, men tacka sovmorgon! Idag är det ingen skola (sköönt!) så jag pluggar – biologiprov imorgon och spanska på måndag. På lördag ska jag dessutom skriva högskoleprovet, läskigt!


Filmkväll varje kväll med Lisette och Domme! Jag kommer idag efter shoppingen!


Som jag har berättat tidigare i bloggen så regnade det extremt mycket förra vintern – och jag pratar om dagar i sträck! Har pratat med folk här nere som nästan säger att vintern är behagligare i Sverige – där kan man gå inomhus och det är varmt. Här är det råkallt och det finns ingenstans att värma sig. Jag fasar redan för vintermånaderna, mornarna kan vara kalla nog.

 

Hittade detta urklipp i en tidning. Med bilden vill jag illustrera hur mycket det verkligen regnade förra året. Jag överdriver inte – titta sista pelaren där. Nej, nej – det var ingen rolig vinter. Snarare var det en väldigt blöt vinter.

 

Översättning: Jämförelse med andra år.

Regnfall per kvadratmeter under de senaste 15 åren, visar också perioder med torka samt översvämning.

 

Som jag sa – biologiprov imorgon på cell-lära så jag bör skynda mig hem för lite pluggplugg. Ikväll blir det shopping och sedan hem till L & D. Myyys! Ha en mysig tisdag!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0