Jag älskar shopping!

Hej Bloggen!

Sitter i skolan. Tack vare att det är gäststudentsmöte nu halv fyra fick vi sluta tidigare från biologin. Skönt, var typ dödstrött. Torsdagar är inte roliga dagar  - speciellt inte när man under engelskan vill skämta lite med Lisette – Something that I like with Fuengirola is my Moroccan boyfriend” utan att veta att man har publik som man inte ville ha. Jag har ingen marockans pojkvän! Men jisses vad pinsamt det skulle vara att svara ”han säljer piratkopierade handväskor vid stranden” på frågan om vad ens pojkvän jobbar som. Nej, förhoppningsviss stannar denna incident här och jag slipper höra talas mer om en pojkvän som inte existerar. Förresten – visste ni att jag faktiskt blivit utbjuden av en väskförsäljare vid stranden? Jag tackade nej.

 

Igår hände en lite halvjobbig sak. Jag hade tampats med min fiende tvättmaskinen och lyckats tvätta. Äntligen när jag börjat lära mig hur den apparaten fungerar berättar min hyresvärd att hon ska få en ny nästa vecka. Uppenbarligen mycket modernare med en betydligt högre centrifugering (inte för jag vet vad det är, bara att på fysiken pratade vi om någon centripetalkraft) Aja, innan jag går till skolan hänger jag prydligt upp min tvätt på tvättlinan på balkongen. När jag kommer hem berättar min hyresvärd att någonting föll ner från en granne ovanför oss, varav en tvättlina gått sönder och en massa tvätt (mina trosor) hade trillat ner till grannen. Inte så jättekul. Som tur var grannen trevlig och hade plockat ihop allt i en påse som jag fick tillbaka utan problem men inte var det kul, inte. Jag tycker inte om denna metod när tvätt kan trilla ner till grannen. Skönt att det fixade sig i alla fall och inte att grannen var av den otrevliga typ som skulle slängt allt med ett elakt leende, sådana typer finns det ju tyvärr för många av.
 

En del shopping har det blivit! Förresten – igår hittade jag en fantastiskt mönstrad halsduk på Oysho (stavning?) mörkgrå med massa mönster för 13 E och nu går jag konstant och funderar om jag ska köpa eller inte. Jag tänker Sverige i november/december men problemet är att jag glömt hur svensk köld är och är rädd att den är för tunn. Svenskar – påminn mig!! Kanske funkar den i Spanien när det är som kallast? Jag får fundera och jag får fingra.

Alicia – spara dina pengar för shoppingen är jättebra här! Ska bli kul att shoppa tillsammans när du är här; för det ska vi, va?

Fantastisk blus med vackraste mönstret. Blommor!!

Jag såg en tjej mitt i Funkan som jag tyckte hade en mycket fin handväska. En minut senare går jag förbi en butik – och ser exakt samma handväska. Och det är denna nya älskling! Förresten – jag har regeln max 1 handväska månaden annars hade det blivit allför många, jag känner mig själv. Min största last är just handväskor och det finns inget jag har så lätt att hitta som just handväskor. Bara jag går in i en affär fastnar jag för minst en handväska. Jag får hålla fingrarna i styr, minst sagt.

Min senaste älskling – köpte jag i tisdags. Ganska dyr men så otroligt snygg (färgen!) tjock och gosig att jag inte kunde låta den hänga kvar i affären, då skulle jag vara alltför dum. Tittade till och med på den när mamma var här. Blir perfekt när vinterkylan sänker sig – både hemma i Svealand och här i Spanien.

Armbandet jag köpte tillsammans med mamma.

Jag älskar sammet – och jag älskar denna tajta sammetskjol!

Är hiskeligt sugen på en sammetsklänning.


Tillsist – spetslinnet som både jag, Lisette, Domme och Linnéa har. Perfekt oversize! Jag ska styla den precis som Lisette – med den chockrosa spets-bh´n! För det finns inget snyggare än när bh´n sticker fram längst spetskanten.


Inget kul nu – ska bara hem och plugga, plugga och avsluta dagen med jogging och novellskrivning. Får inte glömma 10 E imorgon till skolan – på lördag bär det nämligen av till Ronda med skolan och imorgon är sista betaldagen. L & D ska också åka och därför bestämde jag mig för att betala och joina. Vi ska alltså ut på lördag istället.

Igår köpte jag förresten rosa och parfymerat toapapper – hur Lenis är inte det? Svar: väldigt! Ha!

 

LATER


Kommentarer
Postat av: aliciaa

JAAAAAAAAA, klart vi ska shoppa :D:D försöker spara gärnet nu hemma men fick 2 presentkort på spanska blanco å stradivious så dom blir de att shoppa järnet på iaf! gilla la pulsera muchisimo btw :)

2010-10-14 @ 19:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0