Min generösa hyresvärd:

Hej Bloggen!

 

Småsaker kan verkligen öka trivseln, det har jag upptäckt. Jag trivs med min hyresvärd. Ett problem som jag hade med min värdmamma förra året – och som verkligen minskade min trivsel – var att hon kändes snål. Allra värst var det i september då hon gömde undan kaffet och köpa 1-euroskaffe som var odrickbart. Här, där jag bor nu – är det tvärtom! Min hyresvärd är väldigt generös och har bjudit mig på en massa. Frukt, grönsaker, nötter – småsaker förvisso, men får mig att känna mig mycket välkommen! Jag minns speciellt när hon frågade om jag tyckte om avokado och jag svarade att jag älskade det. Vips! – hon tar fram en hel påse till mig! Då var jag glad och mycket tacksam.

 

Men det bästa är ändå kaffet. Precis som jag är hon en kaffedrickare på högsta nivå – här är det ett högt antal koppar som dagligen går åt. Och här snålas det inte på kaffet! Nästan dagligen sätter hon på även en kopp till mig, lämnar bryggaren påslagen med nykokt kaffe när hon går till jobbet och jag har sovmorgon (underbart att vakna till färdigbryggt kaffe!) och ibland lämnar hon i termos. Jag blir varm i magen av hennes omtanke.

Kaffekokaren – en kär vän som är lite extra omtyckt när den är påslagen med nybryggt kaffe.

En gång överraskade hon mig med Toblerone och sa att nu när jag hade mycket plugg tänkte hon på att jag säkert skulle uppskatta den. Omtanken alltså – omtanken!

Det är tanken som räknas!

 

Jo, jag trivs bra här. Men samtidigt – vem drömmer inte om eget?

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0