Pluggvecka;

Hej Bloggen!

 

Är alltid varm i magen när jag ska natta om måndagarna – tisdagar betyder sovmorgon och om det verkligen är någonting jag tycker om så är det tanken (och möjligheten) att kunna sova ut på morgonen. Sovmornar är inte det vanligaste när man lever ett hektiskt liv med skola och plugg. I natt drömde jag helt galet – att sis och hennes kompis Meri var hemma hos mig i Spanien. De lagade spagetti och ketchup men åt direkt på den vita bordsduken så det blev stora röda fläckar – på min hyresvärdsduk! Haha!! Nu har jag gått till skolan, satt mig på datorn. Dels för att blogga, checka fejan men också för att googla på en massa växt-termer till mitt biologiarbete. Imorgon är det dessutom biologiprov som jag snart, snart ska hem och plugga till. Tack och lov väntar en kall cola på mig i kylen och jag har gott om svenskt kaffe – så nu vet ni vad jag ska dricka i eftermiddag!

 

Det ser ut att bli en tråkig vecka. I kväll ska jag förvisso shoppa och det är roligt, men annars – nejdå. Plugg, plugg och mer plugg är vad som står på schemat. Mötte gympaläraren för någon dag sedan och han frågade till och med om jag inte skulle ut och springa så det ska jag också försöka med under veckan, för en gångs skull en gympalärare som kommenterar min löpning! Någongång måste jag ställa upp i ett lopp men innandess måste jag verkligen bli mer vältränad. Min kondition har blivit urkass eftersom jag varit så lat senaste tiden och föredragit mysiga filmkvällar. Okej, nu har jag skrivit det på bloggen – nu ska jag ut och springa. Ingen snack om saken! Kommer det att vara för kallt för det i Sverige, om det är snö där uppe? Hoppas det är snö – jag vill ha snöbollskrig! Haha, säger jag nu när jag glömt hur kyla känns.


Jag igår – ser ni – man kan fortfarande ha kjol! Igår var det faktiskt 26,5 grader! Fantastiskt – jag älskar detta klimat!


Från illustrerad vetenskap nr 14.

Gud, jag blev verkligen ledsen när jag läste denna artikel. Mina vänner är det bästa jag har – bara tänk hur tråkigt livet skulle vara utan dem. Och jag behöver inte köpa dem heller – de bara finns där – alldeles, alldeles underbara. Tanken på att behöva köpa sig en vän i form av en robot får det att skära sig i hjärtat på mig. Att det finns människor som kan vara så fruktansvärt ensamma – det gör ont i mig. Är egentligen en maskin ett sällskap? För inte finns det något bättre sällskap än en nära vän? Ensamhet är en väldigt komplex känsla. När den är egenvald kan den vara det bästa som finns men ofrivilligt är det de allra, allra värsta.

Dock skulle jag inte tacka nej till en ”vän” som dammsuger åt mig, haha!

En av de absolut godaste frukterna har kommit till Spanien! Köpte ett igår och måste omdelbums bege mig till mercadona för att köpa en hel påse. Det är synd om er i Sverige som missar så god frukt. Men jag kan ändå trösta er med att de svenska äpplena är bäst; de i Spanien är inte att hurra över.

 

Nu ska jag bege mig hemåt. Känner att jag har en massa att göra så jag vill bara hem och börja! Nu är det bara 17 dagar kvar till Sverige-resan!

Ha en fin tisdag!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0