Korven på Biltema;

Hej Bloggen!

 

Idag är det den 13 september och jag är säker på att vi alla nu kan enas om att det är höst, hur bittert det än må kännas. Trots det kan man alltid se tillbaka på sommarminnen och förhoppningsviss blir man varm i magen av dem. Även om min sommar inte var så bra har jag ett minne som alltid får mig att skratta, även om vardagen är höst-dyster.

KORVEN PÅ BILTEMA!



Lunchrast en jobbdag. Vi befann oss ute på härlöv, det var den 14 juli. Jag, tillsammans med 2 treviga personer på jobbet – Johan och Emma - bestämde oss för att gå till Biltema. Jag behövde gå på toaletten och Johan var sugen på varm korv. Vi satte oss vid cafét och medan Johan åt sina 2 korvar pratade vi om de 2 andra på jobbet och deras skämt som inte alltid var så ”barntillåtna” och att jag tyckte det gått för långt! Jag var trött i huvudet av 5 timmars snusk!! Just när jag sa någonting i stil med ”Ja, X kan inte hantera sig själv! Snart kommer han att gå sönder, jag lovar!” sprutar en rejäl stråle köttsaft från den ena korven, och jag lovar – rejält med versaler! Egentligen såg det riktigt äckligt ut men stämningen och situationen – ja, jisses vad jag skrattade. Trodde jag skulle ramla av stolen och säkerligen tittade folk snett på oss men jag var allt för upptagen av att skratta mig svettig. Och fortfarande kan jag se tillbaka på denna lunchrast och skratta. Ja, sommarens största gapflabb var inne på Biltema.



LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0