På helgpromenad;

Hej Bloggen!

 

Bestämde mig iaf att gå hit till Parque del sol på min lediga dag.  Skönt att komma ut lite när man suttit och pluggat hela förmiddagen och ska fortsätta eftermiddagen genom.  Dessutom skinner solen, skönt med segt när man inte kan njuta av det till fullo.Men är det fysikprov på fredag så är det… roligheterna kommer efteråt så jag får fokusera! Aja, ska shoppa lite på kvällen så helt illa är det inte. Men jag älskar dessa tisdagar! Nu njuter jag dessutom av oerhört supergoda avokados som äntligen mognat! (fattar inte varför Word har päronlik tropisk frukt som synonym för avokado!?) 

Just nu laddar jag hem en massa kentlåtar – jaao!

 

Än får ni tampas med mina ajbaja-dåliga bilder. Men snart så! Åh, längtar tills jag håller kameran i min hand. Då ska jag bli ännu mer fotograf än vad jag redan är. Längtar!!


Det kändes jättekonstigt att se uteställerna när man inte var där för att festa. Det var en helt annan värld. När vi var på väg ner mot foreplay (den gatan som foreplay ligger på från att man svänger av från shoppingsgatan) tänkte vi verkligen ”Har vi gått här?” och jag gick förbi en skylt (ett bowlingställe) och tänkte ”Den skylten har jag aldrig gått förbi!” Jo, varje helg i ett år! OJ!


Lisette i hennes nya klänning.

Jag i en park på strandpromenaden.

Vi myste vid denna fontän

Jag, Carro och Domme.


På promenad!

Oj! Kom prec på att jag måste titta tågtider också. Direkt efter fysikprovet bär det av till flygplatsen.

Pratade i tele med mamma igår. Först fick jag dagens gap-flabb då jag lurade henne att onsdagens strejken skulle hålla på även under fredagen och att hon var tvungen att gå till Fuengirola eftersom att inget tåg skulle gå. ”Vad ska jag göra, Lena???” haha!

Sedan sa hon att det var OK att jag går ut till helgen, men vet trots allt inte om jag ska göra det. Kanske bra att ta det lugnt lite också? Jag vet inte, får väl se vilket humör jag är på också.

Aja, ska vända hemåt nu. Vädret verkar ändå OK i k-stad. Mamma sa att det var 20 grader för någon dag sedan (!) men såg på den norska sidan att det skulle vara uppemot 14 grader. Inga funkan-temperaturer men endå. Aja, ska bli spännande att se hur det blir i november; kommer man påminnas om vad köld innebär? Har inte upplevt äkta svensk sådan sedan december och det var ändå innan den värsta snön kom. Ibland har man det bra!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0