Senaste shoppingen;

Hej Bloggen!

 

 

Igår fick jag för första gången känslan av att nu sköljs jag över av läxor. Hjälp, jag är redan skoltrött! 2 prov nästa vecka och jag blir GALEN!  Carro är min förebild just nu. Hon som redan har tagit studenten efter nv3. I juni smäller det! Nu måste jag kämpa på. Idag var det fysikredovisning och jag  pratade om elektriskt potential. Liksom, vem bryr sig? Jag avskyr allt som har med elektronik att göra. På måndag är det matteprov trigonometri och sedan en massa frågor om cellen på biologin. Förlåt om jag tröttar ut er, jag är själv galen av trötthet och nu känns det som att jag får avreagera mig lite, det är bra. Det enda som är roligt är projektarbetet. Har haft värsta skrivflowen de senaste dagarna och det går bra! Riktigt glader! Novellen jag jobbar på just nu handlar om att bli lämnad av den man älskar. Ett svårt ämne, att lyckas beskriva känslor så det känns äkta är en utmaning men hittills är jag mycket nöjd över mitt arbete. Men snart är det helg och jag har lovat mig själv att om jag jobbar tillräckligt bra under skolveckan så ska jag få ha ledigt och roligt med kompisarna. Ja, det ser jag framemot. Skulle aldrig ha orkat plugga om jag inte hade haft någon form av morot.

 

Igår fick jag en trevlig överraskning! Min hyresvärd frågar om jag tycker om avokado och jag ääälskar avokado! Hon hade varit på besök hos en man som har avocadoträd och där plockat en stor påse fylld och jag får äta hur mycket jag vill! Nu ligger ett par stycken på mogning och jag längtar tills den dan jag ska njuta av dem! Jag gillar verkligen att hon är så generös, det ökar trivselfaktorn rejält!

Snart kommer mamma! Hennes biljetter är bokade! Det ska bli jättekul! Svensk mat och att få träffa mammsen, hoppas verkligen på solsken! Jag ska bjuda henne på chirimoya. Den godaste frukten någonsin. Har sett att den börjat dyka upp i spanska fruktaffärer!

Chirimoya + avokado = naturlig kärlek.

 

Och så varvar jag självklart min vardag med fantastiska shoppings-rundor. Skolan blir betydligt lättare och roligare om man har kläder man känner sig fin i. Ja, alla tillfällen blir bättre med vackra kläder. Jag är en handväsk- och klännings-holier. I tisdags var jag dock noga med nej, ingen handväska! Fick hålla fingrarna i styr för att hålla det löftet. Jag behövde jeans och jag hittade jeans. Bra! Sedan blev det annan nöjesshopping, bland annat denna klänning jag ääälskar:

Som en bädd av rosor.

Shoppingsglädjen tog ytterligare ett språng uppåt då jag hittade denna tischa på rea. Köpte modellen med kattungen i juni, fingrade på hundvalpen men bestämde mig för att katten räckte. I Sverige ångrade jag dock att inte båda fick följa med hem.

När jag såg valpen hänga i butiken fanns det ingen tvekan.

Och så avslutade jag shoppingrundan med denna underbara scarf!

Nästa utekväll med ett svart linne?

 

Stranddagen igår var bara uttråkande för mig som avskyr idrott. Inte var det sol heller – regn! Cirka 25 grader i luften men regn regn regn. Prutt på det! Stranddagen var främst till för dem som läser någon idrottsdag; men varför ska vi andra behöva plågas? De som läser gympa kan köra det intimt så slipper jag springa omkring en boll likt en dåre. Nu vägrar jag göra sånt men jag kan inte heller påstå att det är kul att sitta på lerig sand och titta på.

Nu är det helg! Jag har slutat! Yeye!! Ikväll blir det utgång, roligt!

Kameran ska med. Vi hörs lörd ellr sönd! Får se hur helgen blir men önskar er alla en finfin sådan. Kyssar!

 

LATER


Kommentarer
Postat av: Nora

Oj men regn så tidigt i Funkan??!!:O det brukar det väl inte vara:S

2010-09-24 @ 19:14:24
URL: http://norakerekes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0