Ännu en trevlig helg!

Hej Bloggen!

Matten gick bra och det var lätt! Skönt!

Jo, pratade med pappa. Jag ska få en ny kamera på fredag! Min älskade rosa börjar bli alltför dålig (sudda bilder + att jag är ful på varje!) men på Lisettes var jag nästan alltid betydligt snyggare (hehe…) så pappa ska köpa en likadan till mig, en pentax, och skicka upp den med mamma på fredag! Hey jag längtar mycket mera mest. Då blir det mer bilder på bloggen och bättre kvalité. SUPER!! Den rosa ska få agera extrakamera – när vi ska ut och festa osv… perfekt då jag inte blir lika panikslagen om den skulle bli stulen.

Skickade över en packlista också. Åh! Snart! Uppenbarligen ska det vara stor strejk i Spanien på onsdag och min spansklärare berättade att inga tåg, inget skulle gå. Panik!?!? Vad skulle jag och mamma då göra på fred? Tacka var det bara på onsdag, känner att det kunnat ha varit kris på högsta nivån annars.

Snart fredag!

 

Helgen var fin. I fredags var det utgång, i lördags tog vi en sväng ut, kom dock hem lite småbesviken. Men kan säga att jag mår ganska bra nu! Äntligen börjar jag klättra uppåt efter sommarens kaos. Känns verkligen toppenbra! Och inte är det alltför lång tid tills jag åker till Sverige, nejdå, verkligen toppenbra!

Har laddat hem cirka 10 nya kent-låtar jag lyssnat på gång på gång igår. Mina tre favoriter just nu är; ”Ärligthet Respekt Kärlek”, ”Passagerare” och ”Glasäpplen” Hjälp vad deras senaste album är bra – tycker om alla låtarna där. Finns ingen bättre grupp än Kent – och inte är det emo-musik. Nejdå, bättre texter finns inte. Punkt. Dagens höjdpunkt är när jag skriver på någon novell med kent i bakgrunden. Det ska alltid vara kent i bakgrunden! Det var det jag gjorde igår – lyssnade på kent, pluggade fysik och drack coca-cola. En slö men givande söndag. Har repeterat halva fysik-kapitlet och det gör mig glader. Sista halvan och så är det prov på fredag.

Jo, Lisette och Domme har läst några av mina noveller – är jättenervös över deras dom. Sådant är läskigt. Undrar om de är lika ärliga som pappa.

 

I fredags var det utgång! Trevligt! Dock hade de 21-årsgräns på Foreplay eftersom att det var så mycket folk ute. Segt! Något sådant hände aldrig under förra året. Dessutom var vakterna väldigt otrevliga. Vi var väldigt glada efter som jag råkat skymta vår spanska vän Diego bland allt folk. Ingen av oss har träffat honom sedan mitten av juni (innan Sverige-resan). Han hade själv varit uppe i Sverige nu nyligen – Nander bor ju i Västerås så de hade varit på besök. Kul då vi svenskar befann oss i Spanien och spanjorerna i Sverige. Vi var i alla  fall med honom och en spansk kompis som också var trevlig. Han började prata om att livet är ett spel och att vi är spelpjäserna och att vi måste få alla människor att göra det bästa… ärligt talat fattade jag inte så mycket vad han sa/menade, han var väl inte helt nykter när han drog fram sin ”livs-filosofiska” sida. Vi träffade också ett par norrmän och dansade inne på Heavens med dem en stund. När jag kom hem var jag hes som en kråka och mina fötter var döende. På lördagen dundrade huvudvärken och jag värmde sparris-soppa från Sverige. Det var mys. På lördagskvällen tog jag, Lisette, Domme och Carro en promenad. Bland annat träffade vi Linda som jobbar på enliters-baren. Hon delar ut reklamlappar ett par timmar om nätterna. Sedan träffade vi en svensk som varit onykter varje dag i ett halvvår (!).

La mig ganska tidigt den natten. (vid 03.00 haha!!) skönt att sova ut.

Jag innan vi skulle ut på fredagen. Förlåt om jag tjatar om sjalen men jisses vad jag älskar den! Skulle kunna använda den varje dag… men det hade nog inte gått, tyvärr. (tycker du om den Laura? Önskar du dig en likadan? Säg till så kan jag köpa en till dig!)


Mys på balkongen! (hett inomhus!!) Spanien är så skönt, här kan man sitta ute! Antar att det är omöjligt i Sverige


Favvobild på Carro.

Fullmåne. Scary! Det är något obehagligt med fullmåne.


Och Lisette är fin som alltid.

Vi träffade Linda som jobbade.

Lisette och Linnéa i bakgrunden.


Carro och Domme (och denna bild är fin, Domme!!)

Enliters-baren.

Jag och Lisette.

 

Trevlig helg! Nästa helg är mamma här, så får se hur det blir (jag vill ut!) aja… mamma kommer på fredag så nu ska jag mejla över vad jag vill att de ska köpa till mig i Sverige. Har nämligen skrivit en hel lista. Sedan ska jag handla och pluggapluggaplugga. Bajs på det!

Imorgon är jag ledig (yeah!) blir kanske en update… vi får se, beror på om jag orkar ta mig någonstans där det finns inte. Har mycket plugg som ska göras dagstid och på kvällen blir det shopping! Lite kul måste man ha mellan alla elektronsiska termer och funktioner; tycker ni inte? Jag röstar för!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0