Vackra helgplaner;

Hej Bloggen!

 

Yes! Har slutat, hur sköööönt! Sitter i skolan och njuter av kents ”glasäpplen” hur bra! Har precis suttit och varit social med diana som hur har ekonomilektion, stackaren. Men jag ska inte klaga, fysiken var ingen lyckostund den heller.

Just nu letar jag efter en nyhet på spanska.

 

Imorse vaknade jag vid 07.15 av VÄRSTA åskan. Det mullrade såsom att tredje världskriget börjat. Dock tycker jag att det är hur mysigt som helst att ligga och lyssna på åskan när man slipper gå ut till den. Sedan kom skyfallet, en hink som hälldes från himlen. Nu har solen åter visats sig på himlen, fint!

 

Svar på kommentaren ang. om jag bor i samma värdfamilj som förra året:

Nej, det gör jag inte. Det var tanken från början men när jag insåg att det fanns en möjlighet till att bo själv tog jag den. Större frihet, liksom. Nu bor jag tillfälligtviss inneboende hos en danska cirka 10 minuter från skolan och trivs utmärkt med det. Mitt rum går i vitt och bilder kommer inom en nära framtid.

Fortsätt att fråga på om ni undrar något!

 

Jo, igår hände en alldeles speciell sak. För första gången i mitt liv fick jag beröm av en idrottslärare över en fysisk prestation! Något sådant har aldrig hänt förr då jag, milt sagt, är en dåre på allt som har med idrott att göra och har dessutom utvecklat en fobi för bollsporter; särskilt fotboll. Det jag fick beröm för var min löpninsrunda som jag tog häromdagen. Bestämde mig dessutom för att nästa lopp ska jag bannemig deltaga i! Fegade ur denna gång i och med att jag var extra lat i Sverige. Men nu är det träning som gäller och nästa lopp smäller det!


Finns ingen bättre grupp. Detta är njutning och jag lyssnar nätter genom i min kamp att hålla undan tystnanden (varning för plågsamma tankar!) Texterna alltså, Kents texter, sitter här med gåshud just nu. Aja, nu vet ni vilken grupp som går på repeat i Ipoden/spotify. Just nu lyssnar jag på "ÄrlighetRespektKärlek" Fantastisk!

Igår var första riktiga kyliga dagen sedan april-månad.

Mörka moln täckte himlen och regn föll ner. ”Regn i Spanien?” frågar Linnéa.

Jag kan bekräfta; regn i Spanien.

Lite svalare temperatur men det var bara skönt.

Vackra, vackra helgplaner. Ikväll blir det utgång med tjejerna och eventuellt ett gäng norrmän. Vi skandinaver håller ihop, vet ni.

Antar att det blir att ta det lite lugnare ikväll så vi orkar med vår första 3:3a på lördag! Maskerad alla treor vid stranden med det klockrena temat ”så ser du mig aldrig igen!”.

Jag har bästa idén och alla dem som känner mig skrattar som tokar när jag berättar vad jag ska komma utklädd till – det är Lena i ett nötskal!

Ni ska få se på lördag (eller vid senare tillfälle i bloggen!) I vilket fall kan jag lova er en sak angående min outfit – så kommer ni aldrig att se mig igen!

 

Ha en fin helg! Nu ska jag till Mercadona och sedan vankas det jakt på maskerad-kläder!

Ska försöka uppdatera under helgen! Tills dess önskar jag er en söt tillvaro!

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0