Lena Tipsar; läsning

Hej Bloggen!

Lena tipsar är en kategori jag skapat för ett tag sedan - men inte använt mycket. Tragiskt, tycker jag - och därför någonting jag ska försöka att slå bot på. Jag har ju en hel del att tipsa om! Tips under denna kategorin ska omfatta allt mellan himmel och jord - men det ska just vara tips. & eftersom att jag är en boknörd på högsta nivån, får ni räkna med en hel del boktips. Och eftersom att jag nyligen läst en nagelbitspännande deckare, så tänkte jag passa på att nystarta med att tipsa om den.


Håkan Nessers deckare, "Människa utan hund"
Cirka 540 sidor.

Åh.. var ska jag börja?
Jo - Alicia fick boken, och det talar ju hur bra den är! Vilken deckare, vilken spänningsbomb. Det exploderar inombords, och jag gick, seriöst , under skoldagen och funderade/tänkte/bekymrade mig över hur det skulle gå.
Romanen - en tjock sådan, men med sidor man flyger fram genom - handlar om 2 avlägsna släktingar som under ett och samma dygn försvinner från en liten svensk håla, en kylig dag i december. Var & varför?
Grejen med Nesser är att han kan konsten att avslöja lagom mycket. Som läsare vet man hälften, men så kommer ett abrupt slut - och det är då vi sätts i ovisshet. Vi vill veta allt - och det är då det blir så hiskeligt spännande. Okej, det finns en stor nakdel med boken. I slutet, när sanningen var uppklarad - blev det oerhört drygt, inga nyheter som bidrog till brotten. & det är då deckare ska ta slut. "Fallet är löst. Slut", typ.

Men den rekommenderas starkt om ni är ute efter mycket spännande deckare av en författare som kan konsten av avslöja precis rätt fakta för att göra det så gastkramande spännande, så som den läsupplevelse ska vara!

Alicia - hör gärna av dig med en liten kommentar & säg vad du tycker! Jag är nyfiken!!

LATER.


Kommentarer
Postat av: jennifer gräll

God jul, hur firar du? :) <3

2009-12-23 @ 23:05:51
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/
Postat av: alicia

heej :)jo hahha, mamma blev så sugen på att läsa så hon gick låna den innan mej,hahah men ja SKA läsa den! ;)

Postat av: Elin

Hejsan!

Undrar bara vart du har köpt skinnjackan som du har på dig i headern?:)

2009-12-27 @ 16:12:45
URL: http://eelinmagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0