Lena tipsar; varma koppen

Hej Bloggen!

 

Ni vet varma koppen? En klassisk svensk pulversoppa som finns i alla möjliga smaker? Generellt är jag inte särskilt förtjust i halvfabrikat men varma koppen har en speciellt klang för mig. I våras tog jag med mig ett par förpackningar ner till Spanien, syftet var att ha det som lunch första tiden med min tungpiercing men så blev inte fallet. Haha, nejdå – istället har varma koppen fått en annan betydelse för mig– som bakfyllemat!

 

I början var det bara en kul grej. Man vaknar söndagmorgon och är den mest risigaste varelsen på jorden. Värma lite vatten och röra om med sked kan även den mest sletna göra. Så det gjorde jag och förundrades över reslutatet. Jisses, soppan är verkligen uppiggande och skönt med vätska utan procent. Det blev en helgtradition – upp, gnugga gårdagen ur ögonen och välja varma koppen smak. Jag tycker verkligen att illamåendet blir mindre när man fått någonting i magen – och varma koppen är dessutom inte så matigt att man skulle bli ännu mer illamående. Hur som, nu har detta gått så långt att jag måste ha en varma koppen när jag vaknar. Tanken på en varma koppen vid ett annat tillfälle är omöjligt. Fasar att det bara skulle smaka sprit – oavsett vilken smak jag väljer.

Med detta inlägg vill jag rekommendera en varma koppen när ni vaknar bakis!

Själv ska jag till ICA i dagarna och köpa med mig varma koppen för 4 månader.


Tänkte jobba lite på min novell och fortsätta med packningen.

Btw…filmen igår var inte så jättebra. Snarare dryg. Vill ni se en komedi är ”har du hört ryktet om Morgans?” inte den du i första hand ska välja. Dock duger den som tidsfördriv men jisses vad jag stör mig på djuret i filmen! (sis vet. Hon kommer skratta när jag berättar!!)

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0