Framtiden;

Hej Bloggen!

 

Vi kan aldrig veta vad som väntar oss, vad som framtiden har i sin beredskap. Vi går omkring och oroar oss, dagdrömmer och hoppas. Hoppet är det sista som lämnar människan, det är pur sanning. Jag är lite av en funderare, det erkänner jag. Jag kan också erkänna att det absolut inte alltid är roligt. Man blir bara bekymrad och ett nervvrak. Sedan rabblar man samma skit i skallen igen och igen och igen. Till vilken nytta? Man lär ändå inte komma fram till något vettigt – tvärtom! Problem och bekymmer – misstag lyfts fram och förstoras tiotals gånger. Sedan är man ett större nervvrak än vad man var när man började analysen. Det finns egentligen bara en sak att göra – ta varje dag som den kommer, låt framtiden ha svaret på dagens problem.

Ett klokt citat made by me;


På tal om visdom kan jag bidra med ännu en förnuftighet; ha alltid med dig servetter i handväskan. Det är riktigt bra när papperet är slut på toaletten. J

 

LATER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0